Aktualizacja algorytmu Pingwin 4.0 oficjalnie potwierdzona

Znana jest przyczyna zamieszania w kręgach pozycjonerów sprzed kilku tygodni, które było wywołane licznymi spadkami pozycji fraz. Po niemal dwóch latach od ostatniej zmiany algorytmu Pingwin 3.0 Google na swoim blogu 23 września umieściło informację o kolejnej, już ostatniej aktualizacji Pingwin 4.0. Postaramy się wyjaśnić czym w ogóle jest Pingwin? Z jakimi jego modyfikacjami mamy do czynienia i jak wpłyną one na branżę SEO i pozycjonowanie stron?

aktualizacja algorytmu Pingwin 4.0

Algorytm Pingwin

Głównym celem dla którego został stworzony Pingwin to poprawa jakości wyników wyszukiwania. Algorytm miał „karać” strony, które używają nielegalnych metod pozycjonowania. Strony posiadające słabe linki, pochodzące głównie z zapleczy o niskiej jakości lub systemów wymiany linków, traciły pozycje w wynikach wyszukiwania. System ten działa już od kwietnia 2012 r.

Największą zmianą jeśli chodzi o algorytm Pingwin 4.0 to jego działanie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że linki będą na bieżąco sprawdzane. Dzięki temu strony z linkami dobrej jakości będą pojawiły się szybciej na wyższych pozycjach. Dodatkowo, jeśli domena zostanie ukarana za spamerskie metody pozycjonowania, to jej właściciel nie będzie zmuszony do czekania na kolejną zmianę w algorytmie, aby odzyskać wyższą pozycję, tylko musi usunąć nieodpowiednie linki. Google poinformowało także, że udoskonalony Pingwin będzie bardziej szczegółowy, co oznacza że nakładany filtr niekoniecznie będzie dotyczył całej strony, jak to było wcześniej, ale na przykład tylko danej podstrony.

Jak pozycjonować strony?

Liczne ulepszenia algorytmów wyszukiwarki powodują, że tylko strony pozycjonowane zgodnie z zasadami respektowanymi przez Google mają szansę być wysoko. Istnieje wiele elementów na które należy zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu i można je podzielić na dwie grupy: czynniki związane z samą stroną i treścią na niej oraz czynniki wpływające na popularność domeny w Internecie. Jeżeli mówimy o tych pierwszych to koniecznie należy zadbać o oryginalność i unikalność tekstów, a dodatkowo na ich walory użytkowe dla odbiorcy. Muszą ponadto posiadać odpowiednie słowa kluczowe. Dobrą praktyką jest stosowanie nagłówków oraz opisywanie obrazków wykorzystując przy tym najważniejsze dla nas frazy, ponieważ ten tekst również jest indeksowany i wpływa na pozycję. Na bieżąco należy usuwać błędy występujące w kodzie, co umożliwi bezbłędne ładowanie się strony. Od pewnego czasu Google premiuje strony responsywne, więc konieczne jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Z drugiej strony trzeba zwrócić uwagę na jakość stron, które linkują do naszej. Lepiej pozyskiwać linki z wartościowych źródeł w innym przypadku można więcej stracić niż zyskać.

W naszej firmie pozycjonujemy witryny, stosując w pełni akceptowane praktyki. Dzięki odpowiedniemu podejściu do pozycjonowania zmiany w algorytmach nie są dla naszej firmy żadnym utrudnieniem. Potwierdzają to statystyki pokazujące, że w ostatnim czasie nasi klienci nie odczuli wielkich spadków.

Jeśli chcesz, aby Twoją stroną zajęli się profesjonaliści, dla których pozycjonowanie nie ma tajemnic zachęcamy do podjęcia współpracy z naszą firmą. U nas koszt pozycjonowania zaczyna się już od 249 zł miesięcznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *