Bądź w kontakcie ze swoimi klientami

Bardzo dużą wagę przykłada się  w dzisiejszych czasach do kontaktu z klientem. Konsumenci nie chcą robić zakupów w sklepach internetowych, które są tylko automatem do sprzedaży podobnym do tych, które możemy spotkać na dworcach czy w szkołach. Z pomocą w komunikacji z klientem przychodzi czat na stronę. Na rynku pojawiło się ostatnio bardzo dużo narzędzi do komunikacji z klientem. Na co jednak zwrócić uwagę podczas wyboru takiego oprogramowania?

Ważnymi cechami takiej aplikacji powinna być możliwość dostosowania stylu czatu tak aby stanowił on integralną część spójnej grafiki naszej strony czy sklepu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest śledzenie konsumentów odwiedzających nasz sklep.  Mamy wtedy możliwość „zagadać” naszego klienta jeśli widzimy, że dłuższy czas spędza na stronie jednego produktu lub określonej grupy produktów. Daje to wrażenie zainteresowanie klientem i świadczy o tym, że chcemy mu pomóc a nie tylko wcisnąć coś na siłę. Kolejną przydatną rzeczą mogą być automatyczne wiadomości po wykonaniu określonej akcji, np. rozpoczęcie czatu słowami „Witam! Jan Kowalski. Czy mogę w czymś pomóc?” po dwóch minutach od momentu gdy klient wszedł na sklep lub „Czy ma Pan/Pani jakieś wątpliwości lub pytania odnośnie tego produktu?” gdy klient spędza dłużej niż 3 minuty na stronie danego produktu. Oczywiście przytoczyłem tylko dwa z wielu przykładów zastosowania oraz różnorakich kombinacji. Jeśli klient korzysta z jednego komputera dobrze, aby na jego urządzeniu instalowało się ciasteczko aby móc wrócić do poprzedniej rozmowy lub przynajmniej wiedzieć o czym rozmawialiśmy wcześniej. Gdy mamy rozbudowany sklep z wieloma działami lub choćby nawet sklep i serwis dobrze byłoby mieć możliwość rozdzielenia rozmówców w zależności od tego jaką stronę odwiedzają i jaki dział ich interesuje tak aby byli łączeni ze specjalistami z odpowiedniego segmentu.

Nie bójmy się płatnych rozwiązań. Oczywiście na rynku mnóstwo jest darmowych rozwiązań lecz nie zawsze spełniają wymagania a niejednokrotnie dodanie nowych funkcji lub zmiana obecnych graniczy z cudem.

Oczywiście jako firma zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych mamy swojego faworyta. Wiele sklepów internetowych, które wyszły spod naszej ręki ma zainstalowany czat a właściciele cenią sobie bezpośredni kontakt z klientami. Wielokrotnie wpływa to na wzrost sprzedaży traktując czat jako dodatkowy kanał sprzedaży. Polecamy zatem wszystkim zainteresowanym firmę SmartSupp.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *