Blog firmowy – co daje, dlaczego warto go prowadzić?

Coraz częściej możemy spotkać się z prowadzeniem przez firmy branżowych blogów, do których odnośniki umieszczane są bezpośrednio na stronie internetowej.  Jest to swoista forma reklamy, a dodatkowo możliwość przekazania potencjalnym klientom najważniejszych informacji, dotyczących prowadzonej przez nas działalności. Ważnym jednak jest, aby umieszczane na blogu wpisy charakteryzowały się ciekawą treścią przyciągającą uwagę oraz były regularnie publikowane, z podobną częstotliwością.

 

Poniżej przedstawiamy kilka dodatkowych powodów, dla których warto prowadzić firmowego bloga.

Blog umożliwia budowanie relacji z klientem

Blog firmowy to dobry sposób na budowanie relacji, zarówno z obecnymi klientami, jak i tymi przyszłymi. We wpisach możemy umieszczać chociażby ciekawe porady, które będą źródłem wiedzy dla osób odwiedzających nasza stronę. Czytelnicy artykułów mogą zadawać pod nimi pytania, komentować, nawiązując tym samym z nami dyskusję. Pisanie bloga przyczynia się do zwiększenia sprzedaży oferowanych przez nas towarów i usług, gdyż klienci chętniej kupią coś od znanej im firmy, niżeli od tej, która jest im zupełnie obca.

Wizerunek eksperta i lidera branży

Blog pomoże Ci, w wykreowaniu pożądanego wizerunku Twojej firmy. Poprzez bieżące dodawanie tematycznych treści i odpowiedzi na pytania klientów, w formie wpisów na blogu, zbudujesz  wizerunek eksperta branży, w której działasz. Artykuły bogate w merytoryczną treść pokażą, że znasz się dobrze na tym, co robisz, a klient bez obaw może  Ci zaufać.

Większa ilość osób odwiedzających stronę

Pisząc ciekawe, tematyczne artykuły przyciągasz na swoja stronę odbiorców, którzy zwiększają ruch na stronie. Publikując teksty ściśle powiązane z prowadzoną przez siebie działalnością, zyskujesz możliwość pozyskania klienta. Często zdarza się bowiem, że użytkownik szukając danych informacji trafia na Twój blog, a po przeczytaniu fajnego, merytoryczny wpisu, przechodzi do zakładki „oferta”.

Pozycjonowanie strony

Systematycznie prowadzony blog, pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony. Google nagradza witryny, które są na bieżąco aktualizowane, pokazując je wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodawanie nowych artykułów, które stanowią kolejne podstrony, jest jednym z najprostszych sposobów na częsty update witryny

Zwiększenie sprzedaży

Doszliśmy już do wniosku, że systematycznie prowadzony blog firmowy, pomoże w zwiększeniu ruchu na Twojej stronie. Teraz wystarczy zadbać o to, by zamieszczać pod każdym postem nawołujące do działania „call to action”. Jest to swego rodzaju zachęcenie do pozostawienia swojego adresu e – mail, zapisania się do newslettera, czy skorzystanie z zakładki” napisz do nas” po więcej informacji.

Jak widzicie blog firmowy jest skutecznym narzędziem promocyjnym. Należy pamiętać jednak, że zamierzony efekt przyniosą jedynie merytoryczne wpisy, nie zawierające błędów językowych i stylistycznych. Jeśli, nie jesteś pewien, czy potrafisz prowadzić w odpowiedni sposób swój firmowy blog, odezwij się do nas, a zrobimy to za Ciebie. Skontaktuj się  z nami pod adresem: kontakt@webspectrum.pl

 

 

 

2 odpowiedzi na “Blog firmowy – co daje, dlaczego warto go prowadzić?”

  1. Marcin napisał(a):

    Dodałbym jedynie, że warto aby blog był podpięty pod naszą stronę główna sklepu czy też landing page’a.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *