Blog

Strona one page – czy to zawsze dobry wybór?

strona one page

 

Jakie cechy posiada idealna strona internetowa? Z perspektywy użytkownika powinna być przejrzysta, intuicyjna i czytelna. Koniecznością jest także responsywność strony, dzięki której strona wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach, zarówno na mobilu, jak i desktopie. Dla właściciela witryny najważniejszą sprawą jest to, czy dociera ona do szerokiego grona odbiorców, a więc zależy mu na skutecznym pozycjonowaniu. W ostatnim czasie modne stają się strony one page. Czy spełniają one wszystkie powyższe kryteria? (więcej…)

Maria Cynarska, 18-06-2018

Wymiary grafik na Facebooka 2018

wymiary grafik na Facebooka

 

Świat mediów społecznościowych rozrasta się w ogromnym tempie. Najpopularniejszym miejscem gromadzącym społeczność liczącą aż 2,2 mld osób jest Facebook i na nim skupimy się dzisiaj. Jednym z aspektów związanych z prowadzeniem profilu firmowego na Facebooku jest dostosowanie rozmiaru wrzucanych do serwisu grafik. Warto dbać zarówno o wysoką jakość zdjęć oraz poprawność ich wyświetlania na różnych urządzeniach. (więcej…)

Maria Cynarska, 13-06-2018

Jak pisać dobre teksty SEO?

Jak pisać dobre teksty SEO? Web Spectrum

 

Trendy w pozycjonowaniu stron wciąż się zmieniają. Wynika to z ciągłych aktualizacji oraz nowych algorytmów wyszukiwarek. Z roku na rok proces SEO staje się coraz bardziej skomplikowany, jednak specjaliści są zgodni, że podstawy działań związanych z pozycjonowaniem pozostają bez zmian od kilku lat. Podstawą dobrze wypozycjonowanej strony nadal jest wartościowa treść. Jak tworzyć teksty SEO, które zainteresują czytelnika oraz zapewnią wysoką pozycję Twojej stronie w wyszukiwarce? (więcej…)

Maria Cynarska, 6-06-2018

Sposoby na pozyskanie leadów sprzedażowych

lead sprzedażowy CallPage

 

Według danych zaprezentowanych przez GUS w Polsce w 2017 roku niemal 67% przedsiębiorstw posiadało własną stronę internetową. Widać zatem jak wiele firm szuka swojego miejsca w Internecie, mając nadzieję na pozyskanie nowych klientów. Z pewnością spora część tych firmowych stron internetowych nie przynosi spodziewanych efektów, przyciągając zbyt mało potencjalnych klientów. Jak dostosować witrynę, aby firma zyskała realnych klientów, czym są leady sprzedażowe i jakie są narzędzia do ich pozyskiwania? (więcej…)

Maria Cynarska, 1-06-2018

Strony internetowe – szybkość ładowania oraz optymalizacja

szybkość ładowania stron internetowych

Szybkość ładowania strony wpływa nie tylko na zadowolenie użytkowników, ale także na pozycję witryny w wyszukiwarkach oraz koszt i skuteczność kampanii AdWords. Nie powinien więc dziwić fakt, że strona która ładuje się 10 sekund jest mało popularna wśród odbiorców. Nawet jeśli treści umieszczone na niej są unikatowe i rzeczywiście wartościowe dla klientów. (więcej…)

Maria Cynarska, 24-05-2018

Szybkość ładowania się stron internetowych – czy ma znaczenie?

jak szybkość strony wpływa na pozycjonowanie

 

Co najbardziej irytuje użytkowników wchodzących na wybraną stronę internetową? Oczekiwanie na załadowanie się jej treści. Wie o tym każdy użytkownik i powinien być tego świadomy każdy właściciel danej witryny. O których stronach można powiedzieć, że działają szybko i co na tym zyskują? Zapraszamy do lektury. (więcej…)

Maria Cynarska, 17-05-2018

Prawidłowa optymalizacja zdjęć – jak dodawać zdjęcia na stronę?

Prawidłowa optymalizacja zdjęć

 

Niedawno na naszym blogu ukazał się artykuł w którym wskazaliśmy listę miejsc w sieci skąd można pobierać darmowe zdjęcia. Załóżmy, że potrzebujesz umieścić zdjęcie na swojej stronie firmowej, znalazłeś już odpowiednie i co teraz? Kolejnym krokiem wbrew pozorom nie jest wrzucenie na stronę. Wcześniej dane zdjęcie należy jeszcze odpowiednio przygotować, co nazywa się optymalizacją zdjęć. (więcej…)

Maria Cynarska, 9-02-2018

Prawa autorskie – skąd pobierać darmowe zdjęcia?

prawa autorskie

Jak powszechnie wiadomo, w internecie znajduje się mnóstwo zdjęć, które nie są w żaden sposób podpisane imieniem i nazwiskiem autora, ani tym bardziej nie są oznaczone tzw. znakiem copyright. Kopiowanie na własną stronę internetową cudzej własności jest niedozwoloną praktyką, za którą grożą określone, negatywne konsekwencje prawne. Skąd możemy pobierać darmowe zdjęcia, bez żadnych konsekwencji nie łamiąc praw autorskich?

(więcej…)

Sylwester Nowak, 31-01-2018

Regulamin w sklepie internetowym – dlaczego warto go mieć?

regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego jest swoistą formą umowy sprzedażowej, zawieranej na linii właściciel sklepu – kupujący. Jest to ważny dokument, o którego stworzeniu nie powinniśmy zapomnieć, gdyż może to nas sporo kosztować. Polskie prawodawstwo przewiduje wysokie kary dla punktów sprzedaży internetowej, które nie posiadają regulaminu, o których mówią Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.( Dz.U. 2016 poz. 1030) oraz Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.( Dz.U. 2014 poz. 827). (więcej…)

Sylwia Ścibior, 12-01-2018

Media społecznościowe – sposób na promocję Twojej firmy

media społecznościowe - promocja firmy

Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie, to właśnie media społecznościowe zawładnęły światem wirtualnym. W social media działa większość dużych firm, dlatego nie powinniśmy pozwolić, żeby nas zabrakło na tej liście. Nie warto jednak zakładać kont, we wszystkich znanych nam kanałach społecznościowych, gdyż takie z pozoru korzystne rozwiązanie, może nam jedynie zaszkodzić. Wybór platformy, na której się zarejestrujemy, zależy w dużej mierze od charakteru prowadzonej przez nas działalności. (więcej…)

Sylwia Ścibior, 12-12-2017

Messenger na strony internetowe – nowa wtyczka od Facebooka

strony internetowe

Wszyscy wiemy jak ważny jest kontakt z klientem. Usprawnienie komunikacji to jeden z głównych elementów mający bezpośredni wpływ się na sukces marki. Dlatego nie dziwi fakt, że powstają wciąż to nowe narzędzia mające tą komunikację wspomóc. Z pewnością większość osób kojarzy okienka z czatem online pojawiające się na wielu stronach internetowych. W najbliższym czasie prawdopodobnie wiele z nich przestanie istnieć, a w ich miejsce pojawi się wtyczka Customer Chat od Messengera. Co w praktyce oznaczają te zmiany i kiedy możemy się ich spodziewać w Polsce? (więcej…)

Maria Cynarska, 29-11-2017

Jakie blogi najczęściej czytamy i polecamy – SHARE WEEK 2017

Zestawinie Share Week

SHARE WEEK jest autorskim pomysłem Andrzeja Tucholskiego, który polega na wzajemnym polecaniu blogów poprzez ich twórców. Jest to jeden z największych tego typu projektów w Polsce, a także  w innych zakątkach świata, gdzie został już dość mocno zakorzeniony. Po raz pierwszy SHARE WEEK odbył się w 2012 roku, a będąc kontynuowany przez kolejne lata doczekał się sześciu edycji. (więcej…)

Sylwia Ścibior, 24-11-2017

Awaria OVH. Problemy z działaniem popularnych stron na całym świecie

serwer OVH

Ubiegły tydzień nie był najłatwiejszym dla francuskiej firmy OVH, a tym samym dla wielu właścicieli i użytkowników stron. W ubiegły czwartej, tj. 9 listopada można było zauważyć problemy z funkcjonowaniem wielu portali i serwisów, którym hosting zapewnia OVH. W artykule wskażemy, jakie było oficjalne stanowisko firmy w związku z problemami oraz jak szybko udało się opanować sytuację. (więcej…)

Maria Cynarska, 14-11-2017

Blog firmowy – co daje, dlaczego warto go prowadzić?

blog firmowy wizytówką firmy

Coraz częściej możemy spotkać się z prowadzeniem przez firmy branżowych blogów, do których odnośniki umieszczane są bezpośrednio na stronie internetowej.  Jest to swoista forma reklamy, a dodatkowo możliwość przekazania potencjalnym klientom najważniejszych informacji, dotyczących prowadzonej przez nas działalności. Ważnym jednak jest, aby umieszczane na blogu wpisy charakteryzowały się ciekawą treścią przyciągającą uwagę oraz były regularnie publikowane, z podobną częstotliwością.

(więcej…)

Sylwia Ścibior, 7-11-2017

Jak wybrać skuteczną firmę pozycjonującą?

pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych jest dość specyficzną usługą, gdyż na ranking strony w Google wpływa wiele czynników. SEO – skrót od  Search Engine Optimilizing, polega na podnoszeniu pozycji naszej strony w wyszukiwarce, pod wskazane słowa kluczowe. Optymalizacji poddawane są elementy budowy strony, a także zamieszczone na niej treści,celem tych działań jest uczynienie strony bardziej widoczną oraz czytelną dla robotów wyszukiwarek. (więcej…)

Sylwia Ścibior, 25-10-2017

Indywidualne opisy produktów, kategorii i producentów

unikalna treść to klucz do sukcesu

Nikomu nie trzeba chyba przypominać, że unikalna treść jest doceniana przez Google oraz wpływa pozytywnie na pozycjonowanie fraz long tailowych. Każda kolejna aktualizacja algorytmu wyszukiwania kładzie coraz większy nacisk na unikatowe i oryginalne teksty, będące wizytówką wielu e-biznesów. (więcej…)

Sylwia Ścibior, 14-11-2016

Aktualizacja algorytmu Pingwin 4.0 oficjalnie potwierdzona

aktualizacja algorytmu Pingwin 4.0

Znana jest przyczyna zamieszania w kręgach pozycjonerów sprzed kilku tygodni, które było wywołane licznymi spadkami pozycji fraz. Po niemal dwóch latach od ostatniej zmiany algorytmu Pingwin 3.0 Google na swoim blogu 23 września umieściło informację o kolejnej, już ostatniej aktualizacji Pingwin 4.0. Postaramy się wyjaśnić czym w ogóle jest Pingwin? Z jakimi jego modyfikacjami mamy do czynienia i jak wpłyną one na branżę SEO i pozycjonowanie stron? (więcej…)

Maria Cynarska, 7-10-2016

Polonez dał radę! Karakan Rally – Złombol 2016 zakończony

25 września z Katowic wyruszył ekstremalny rajd po Europie. Pewnie wielu pomyśli dlaczego ekstremalny skoro odległość Katowice – Palermo wynosi około 2,5 tys. km? Przecież wielu z nas pokonuje podobne odległości na przykład podczas wakacji. Biorąc pod uwagę, że w imprezie mogą wziąć tylko pojazdy z okresu PRL, śmiało można powiedzieć że rajd może być pełen wrażeń. (więcej…)

Sylwester Nowak, 30-09-2016

Bądź w kontakcie ze swoimi klientami

Bardzo dużą wagę przykłada się  w dzisiejszych czasach do kontaktu z klientem. Konsumenci nie chcą robić zakupów w sklepach internetowych, które są tylko automatem do sprzedaży podobnym do tych, które możemy spotkać na dworcach czy w szkołach. Z pomocą w komunikacji z klientem przychodzi czat na stronę. (więcej…)

Sylwester Nowak, 26-02-2015

Nowy algorytm Google – powitajmy Pande 4.0

W ubiegły weekend Google przyszykowało dla wszystkich właścicieli stron i sklepów internetowych niemiłą niespodziankę. Oficjalnie już wiadomo, że pojawił się zupełnie nowy algorytm – Panda 4.0. (więcej…)

Sylwester Nowak, 30-05-2014