Jak pisać dobre teksty SEO?

Jak pisać dobre teksty SEO? Web Spectrum

 

Trendy w pozycjonowaniu stron wciąż się zmieniają. Wynika to z ciągłych aktualizacji oraz nowych algorytmów wyszukiwarek. Z roku na rok proces SEO staje się coraz bardziej skomplikowany, jednak specjaliści są zgodni, że podstawy działań związanych z pozycjonowaniem pozostają bez zmian od kilku lat. Podstawą dobrze wypozycjonowanej strony nadal jest wartościowa treść. Jak tworzyć teksty SEO, które zainteresują czytelnika oraz zapewnią wysoką pozycję Twojej stronie w wyszukiwarce?

SEO, a wybór słów kluczowych

Pierwszym krokiem jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia tekstów pod wyszukiwarki powinno być stworzenie listy słów kluczowych. Skąd czerpać wiedzę dotyczącą odpowiednich fraz? Internet daje nam szereg darmowych narzędzi, które pozwalają wybrać odpowiednie słowa do danej strony. Pomocne mogą okazać się poniższe witryny internetowe:

Tworząc treści musimy wziąć pod uwagę zachowania naszych potencjalnych klientów. Zastanówmy się co klient wpisze w okno wyszukiwarki szukając danego produktu lub usługi. Przykładowo, jeśli kobieta szuka czerwonej sukienki na wesele w wyszukiwarkę z dużym prawdopodobieństwem wpisze „czerwona sukienka na wesele 36”, zamiast samego hasła „sukienka”.

Keyword stuffing

Osoby, które mają pewne doświadczenie z SEO wiedzą, że niektóre praktyki są karane przez Google (Black Hat SEO). Przykładem działań, które mogą wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie jest keyword stuffing, czyli upychanie słów kluczowych. Treść zawierająca zbyt dużo fraz kluczowych jest zarówno mało atrakcyjna dla odbiorców, jak i dla wyszukiwarek.

Najczęściej keyword stufiing można obserwować w treści strony, w artykułach, ale także w miejscach, które nie są widoczne dla użytkownika. Mowa tutaj m.in. o znacznikach meta (title i meta description). Takie działania kuszą wizją szybkiego zdobycia wyższych pozycji, jednak bardzo często skutkują nałożeniem filtrów, a nawet banów przez Google, co całkowicie niweczy wszelkie dotychczasowe działania nad stroną.

Odpowiednie formatowanie tekstu

Tworzona przez nas treść musi oczywiście zainteresować użytkownika i pomóc mu odpowiedzieć na pytanie, które zrodziło się w jego głowie. Nie mniej ważna jest także struktura tekstu, która ułatwia jego przyswojenie.

Po pierwsze nie należy tworzyć bardzo rozbudowanych tekstów na kilkadziesiąt tysięcy znaków. Zazwyczaj przyjmuje się, że 2000-2500 znaków w przypadku opisu usług, produktów, czy kategorii jest wystarczająca, aby przedstawić dane zagadnienie, a jednocześnie nie zamęczyć czytającego. W przypadku artykułów liczba znaków może być większa.

Kolejną ważną kwestią jest stosowanie nagłówków H1, H2, H3 itd. w których warto stosować frazy kluczowe. Takie działanie jest atrakcyjne zarówno dla czytających, jak i dla botów wyszukiwarki. Wyłapywane przez boty są także pogrubienia i pokreślenia tekstu. Okazuje się, że użytkownicy Internetu także bardzo często nie czytają całych treści tylko skanują je w celu odnalezienia szukanych informacji. Pogrubienia w łatwy sposób pozwalają skupić uwagę na ważnych fragmentach tekstu.

Nie tylko słowa

Suchy tekst często jest trudny w odbiorze dla czytelnika. Dlatego w miarę możliwości warto w tekst wpleść wszelkiego rodzaju infografiki, ilustracje lub wykresy. Jest to prosty sposób na przykucie uwagi czytelnika, który pozwala przy okazji zwiększyć ilość fraz kluczowych dzięki znacznikom „alt title”. Odpowiednio zoptymalizowana grafika pojawia się także w wynikach wyszukiwania w Google Grafika, co daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie.

Linkowanie wewnętrzne

Prostym sposobem na umiejętne wykorzystanie treści jest linkowanie wewnętrzne. Jest to nic innego jak umieszczenie linków w tekście, które kierują do innych podstron w ramach tej samej domeny. Dzięki temu zarówno użytkownicy, jak i roboty indeksujące stronę spędzą na niej więcej czasu. Co ważne, warto pamiętać, aby w artykule nie stosować jedynie odnośników wychodzących, ale aby treść była także linkowana w innym artykule. W taki sposób tworzy się rozbudowana sieć połączeń doceniana przez roboty.

Pozycjonowanie to proces bardzo złożony, który wymaga sporej wiedzy i jeszcze większej ilości czasu. Warto na bieżąco monitorować zmiany zachodzące w wyszukiwarkach, ich politykach i algorytmach, bo tylko wtedy mamy szansę na skuteczne działanie. Działania jednak zawsze trzeba zacząć od podstaw, a w przypadku SEO tą podstawą są wartościowe treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *