Messenger na strony internetowe – nowa wtyczka od Facebooka

Wszyscy wiemy jak ważny jest kontakt z klientem. Usprawnienie komunikacji to jeden z głównych elementów mający bezpośredni wpływ się na sukces marki. Dlatego nie dziwi fakt, że powstają wciąż to nowe narzędzia mające tą komunikację wspomóc. Z pewnością większość osób kojarzy okienka z czatem online pojawiające się na wielu stronach internetowych. W najbliższym czasie prawdopodobnie wiele z nich przestanie istnieć, a w ich miejsce pojawi się wtyczka Customer Chat od Messengera. Co w praktyce oznaczają te zmiany i kiedy możemy się ich spodziewać w Polsce?

strony internetowe

Wtyczka Customer Czat na strony internetowe

Początkiem listopada na oficjalnym blogu Messengera pojawiła się informacja o stworzeniu nowej wtyczki, z przeznaczeniem na strony internetowe. Dzięki temu kontakt z klientami będzie jeszcze łatwiejszy. Użytkownicy będą mogli rozpocząć konwersację z firmą zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji Messengera. Utrzymana zostanie spójność konwersacji, ponieważ historia rozmowy zostanie zachowana niezależnie od tego z jakiego miejsca będzie wysyłana kolejna odpowiedź.

Ponad 2 mln wysyłanych wiadomości miesięcznie pokazuje jak wielką siłę ma Messenger. Pozwala docierać do szerokiego grona odbiorców i wchodzić z nimi w interakcje. Okazuje się, że 53% klientów jest skłonnych do zrobienia zakupów w firmie do której mogą wysłać bezpośrednią wiadomość, a 56% osób woli wysłać wiadomość tekstową, niż dzwonić.

Wprowadzenie do użytku nowej wtyczki może być więc strzałem w dziesiątkę, ponieważ dzięki niej kontakt z firmą będzie zdecydowanie prostszy i szybszy.

Kiedy skorzystamy z nowej funkcji?

Nie ma jeszcze oficjalnych danych dotyczących daty wprowadzenia nowej funkcji na szeroką skalę. Obecnie nowe rozwiązanie testowane jest przez grupę szczęśliwców do których należą firmy głównie ze Stanów Zjednoczonych. Wtyczkę testują m.in. AdoreMe, Air France, Aviva, Alfy, Goibibo, Keto Mojo, Spoqa, Total Activation, Volaris, Zalando.

Pozostali mogą skorzystać z formularza, gdzie można wpisać się na listę oczekujących udostępnioną przez Facebooka pod tym adresem. Dzięki zapisaniu się na listę Facebook powiadomi zainteresowanych o wprowadzeniu usługi na szeroką skalę.

Można się spodziewać, że nowa funkcja od Messengera będzie cieszyła się sporą popularnością. Jeśli w rzeczywistości będzie działać zgodnie z zapowiedziami w znacznym stopniu może usprawnić komunikację pomiędzy klientami, a firmami.

 

Źródło:

  1. https://messenger.fb.com/blog/2-2-release/
  2. https://www.facebook.com/business/products/messenger-for-business

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *