Nowy algorytm Google – powitajmy Pande 4.0

W ubiegły weekend Google przyszykowało dla wszystkich właścicieli stron i sklepów internetowych niemiłą niespodziankę. Oficjalnie już wiadomo, że pojawił się zupełnie nowy algorytm – Panda 4.0.

Ostatnimi czasy programiści z Google prowadzą nagonkę nie tylko na spam ale także na systemy wymiany linków (SWL), które – jak wiadomo – w świetle wytycznych dla webmasterów są praktykami zakazanymi a także na blogi, które stworzone zostały tylko dla linków. Coraz częstsze aktualizacje algorytmu eliminują mało wartościowe strony a na ich właścicieli nakładają filtry i bany.

Roszady w pozycjach można było zauważyć nie tylko w Wielkiej Brytanii (gdzie algorytm wpłynął na ponad 7% wyników) ale również w Polsce.  Dzieje się tak nie tylko z powodu wprowadzenia zupełnie nowego algorytmy ale także ze względu na comiesięczne aktualizacje innych algorytmów.

Ostatni czas pokazuje, że pozycjonowanie to nie zabawa. Już dawno za nami są czasy, gdy kupując kilka linków mogliśmy coś osiągnąć.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *