Media społecznościowe – sposób na promocję Twojej firmy

media społecznościowe - promocja firmy

Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie, to właśnie media społecznościowe zawładnęły światem wirtualnym. W social media działa większość dużych firm, dlatego nie powinniśmy pozwolić, żeby nas zabrakło na tej liście. Nie warto jednak zakładać kont, we wszystkich znanych nam kanałach społecznościowych, gdyż takie z pozoru korzystne rozwiązanie, może nam jedynie zaszkodzić. Wybór platformy, na której się zarejestrujemy, zależy w dużej mierze od charakteru prowadzonej przez nas działalności.

Które portale społecznościowe wybrać?     

Dobra strategia marketingowa to podstawa działania w social media. Media społecznościowe, to miejsce do którego ma obecnie dostęp prawie każdy z nas, nic dziwnego zatem, że wiele firm przenosi swoje biura obsługi chociażby na popularnego Facebooka. Lista portali, na których możemy założyć konto firmy jest długa i wciąż dochodzą do niej nowe pozycje. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy korzystać z każdego wyszukanego rozwiązania. Lepiej działać na kilku najbardziej znanych platformach, ale przyłożyć się do prowadzenia profilu.

Facebook

Facebook jest aktualnie jednym z największych portali społecznościowych, szacuje się, że korzysta z niego już nieco ponad 2mld użytkowników, a liczba ta stale rośnie. Głównym narzędziem promocji firmy jest fanpage, specjalna strona, na której gromadzą się fani. Firma komunikuje się za pomocą swojej tablicy z potencjalnymi klientami, dodaje zdjęcia, udostępnia ciekawe fakty z historii działalności przedsiębiorstwa. Bardzo ważnym aspektem działania na Facebooku, jest bieżąco publikowanie nowych treści, dzięki czemu naszą firmę dostrzeże więcej użytkowników serwisu. Samo założenie fanpage’a jest bardzo proste i z pewnością poradzi sobie z nim każdy zainteresowany, wystarczy postępować zgodnie z instrukcją, zamieszczoną na portalu.

Twitter dla firm

Liczba użytkowników Twittera, odbiega znacznie od ilości osób obecnych na Facebooku, ale jest na tyle duża, że działania marketingowe firmy warto prowadzić także tutaj. Specyfiką serwisu, są krótkie posty nazywane tweetami, których długość nie może przekroczyć 140 znaków. Ilość taka nie wystarczy co prawda do zaprezentowania oferty firmy, czy przekazania odbiorcom innych informacji, ale może posłużyć jako źródło ruchu na Twojej stronie internetowej, czy wspomnianym fanpage na Facebooku Wystarczy w opublikowanych, krótkich tweetach dodać link do jednej ze swoich podstron. .

LinkedIn

LinkedIn to miejsce wymiany biznesowych kontaktów, liczące aktualnie ponad 400 mln użytkowników. Z dołączenia do serwisu płynie wiele korzy, w tym wpływ na pozycjonowanie Twojej strony oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. LiklkedIn ułatwia kontakty pracowników z firmą, zarówno tych obecnych, jak i osób, które utożsamiają się z działalnością przedsiębiorstwa i chciałyby podjąć w nim zatrudnienie.

 Google +

Dzięki utworzeniu profilu w Google +, mamy możliwość skorzystania z usług Google Maps oraz Google Moja Firma. Platformy ułatwiają wyszukanie Twojej firmy, przez klientów z okolicy, podnosząc tym samym pozycję strony firmowej w wyszukiwarce.

 

2 odpowiedzi na “Media społecznościowe – sposób na promocję Twojej firmy”

  1. Maciej napisał(a):

    Zestawienie ok, dodałbym tylko jeszcze może kilka słów o Pinterest.

    • Sylwia Ścibior napisał(a):

      Pinterest niewątpliwie należy do czołowych portali społecznościowych, jednak nie sposób ich wszystkich tutaj wymienić. W artykule wspominamy o tym, że podajemy kilka przykładowych serwisów. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *