Regulamin w sklepie internetowym – dlaczego warto go mieć?

regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego jest swoistą formą umowy sprzedażowej, zawieranej na linii właściciel sklepu – kupujący. Jest to ważny dokument, o którego stworzeniu nie powinniśmy zapomnieć, gdyż może to nas sporo kosztować. Polskie prawodawstwo przewiduje wysokie kary dla punktów sprzedaży internetowej, które nie posiadają regulaminu, o których mówią Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.( Dz.U. 2016 poz. 1030) oraz Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.( Dz.U. 2014 poz. 827).

Z podanych przepisów jasno wynika, że obowiązkiem prowadzących sklep internetowy, jest informowanie konsumenta o warunkach zakupu danych produktów. Umieszczone wskazówki muszą być precyzyjnie ujęte i jednoznaczne, aby każdy z łatwością mógł je zrozumieć.

Jak stworzyć dobry regulamin?

Przede wszystkim nie kopiujmy naszego regulaminu z innych serwisów. Posunięcie takie jest niezgodne z prawem, ze względu na ochronę praw autorskich osoby, która opracowała tekst. Nigdy nie możemy mieć także pewności, czy regulamin został przygotowany poprawnie i nie zawiera niedozwolonych zapisów.

Prawidłowo stworzony regulamin jest swoistą wizytówką sklepu oraz świadczy o naszym podejściu do klienta. Odpowiednie zapisy chronią interesy kupujących, ale także sprzedawcy, warto poświecić zatem chwilę na stworzenie takiego dokumentu. W Internecie znajdziemy kilka gotowych wzorów oraz porad, opisujących to, co powinien zawierać regulamin – kilka z nich znajduje się także poniżej.  Jeśli nie czujemy się na siłach, aby samodzielnie tworzyć takie zapisy, możemy powierzyć to specjalizującej się w tym firmie.

Co powinniśmy zawrzeć w regulaminie naszego sklepu?

  • Opis przedmiotu sprzedaży lub oferowanych przez nas usług. Tekst powinien być tutaj krótki, ale wyczerpujący zagadnienie na tyle, żeby zrozumiałe dla każdego konsumenta było to, co jest przedmiotem transakcji.
  • Dane kontaktowe przedsiębiorstwa, w tym: dokładny adres siedziby, adres email, numer telefonu.
  • Możliwe formy zapłaty, oraz kwoty za wysyłkę towaru. W tym punkcie warto określić także to, ile poczekamy na przelew przed anulowaniem zlecenia.
  • Wymagania techniczne, które są niezbędne do prawidłowego działania strony sklepu na urządzeniu, z którego korzysta klient.
  • Wszelkie warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenia usług drogą elektroniczną.
  • Dokładny opis postępowania reklamacyjnego.
  • Przytoczone zapisy to tylko część informacji, które powinien zawierać poprawnie przygotowany regulamin. Pamiętajmy o tym, że każdy sklep rządzi się swoimi

Jedna odpowiedź do “Regulamin w sklepie internetowym – dlaczego warto go mieć?”

  1. Arkadiusz napisał(a):

    Z tym tekstem znacznie łatwiej będzie stworzyć mi regulamin na sklep, pozdrawiam. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *