Sposoby na pozyskanie leadów sprzedażowych

lead sprzedażowy CallPage

 

Według danych zaprezentowanych przez GUS w Polsce w 2017 roku niemal 67% przedsiębiorstw posiadało własną stronę internetową. Widać zatem jak wiele firm szuka swojego miejsca w Internecie, mając nadzieję na pozyskanie nowych klientów. Z pewnością spora część tych firmowych stron internetowych nie przynosi spodziewanych efektów, przyciągając zbyt mało potencjalnych klientów. Jak dostosować witrynę, aby firma zyskała realnych klientów, czym są leady sprzedażowe i jakie są narzędzia do ich pozyskiwania? Zapraszamy do lektury dzisiejszego artykułu.

Lead sprzedażowy – co oznacza?

Lead sprzedażowy (ang. sales leads) to pojęcie obejmujące osoby lub firmy, które potencjalnie są zainteresowane produktem lub daną usługą. Jeśli chodzi o marketing online lead sprzedażowy to najczęściej potencjalny klient, który dobrowolnie zostawia na stronie swoje dane, dzięki którym firma może się z nim skontaktować. Stąd już niewielki krok do faktycznego zdobycia klienta.

Lead sprzedażowy – jak go pozyskiwać?

Klienci stają się coraz bardziej świadomi oraz wymagający, dlatego szukając interesujących produktów przeglądają różne oferty oraz podejmują kontakt z kilkoma firmami. Dlatego najlepszymi sposobami pozyskiwania leadów sprzedażowych są te, które są elastyczne oraz pozwalają na szybki kontakt z firmą. Należy jednak pamiętać, że nie warto skupiać się jedynie na jednym narzędziu. W kwestii pozyskiwania leadów sprzedażowych trzeba działać na wielu obszarach. Do najpopularniejszych w ostatnim czasie metod generowania leadów zaliczyć można instalacje na stronie widgetów call back, aktywność w Social Media oraz content marketing. Podstawą w kwestii pozyskiwania ledów jest jednak odpowiednio zoptymalizowana oraz wypozycjonowana strona internetowa.

SEO

Jeśli strona nie przynosi oczekiwanych efektów w pierwszej kolejności należy sprawdzić jej pozycję w wyszukiwarkach. Trzeba wiedzieć o tym, że jeśli witryna nie jest widoczna dla wyszukiwarek, z pewnością nie jest też widoczna dla klientów. Pozycjonowanie jest jednak procesem dość skomplikowanym, który wymaga sporej wiedzy oraz jeszcze większej ilości poświęconego czasu. Dlatego w tej kwestii zwykle najlepiej sprawdza się powierzenie jej specjalistom, którzy analizując i dostosowując stronę do użytkowników oraz wymogów Google są w stanie uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dla właściciela firmy dobrze wypozycjonowana strona oznacza większą ilość osób odwiedzających witrynę oraz większą liczbę zapytań ofertowych.

Optymalizacja strony

Wejście klienta na stronę to dopiero pierwszy krok do jego pozyskania. Dlatego tak ważna jest optymalizacja strony pod kątem jej użyteczności dla jednostki. Konieczne jest sprawdzenie szybkości ładowania się strony zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych oraz zadbanie o dobry content marketing. Poza tym strona musi mieć estetyczny, atrakcyjny wygląd, a także funkcjonalną nawigację. Nie może na niej zabraknąć prostego w obsłudze formularza kontaktowego oraz innych danych kontaktowych do firmy. Skuteczną optymalizację należy oprzeć na analizie zachowań użytkowników na stronie. W tym celu pomocne są takie narzędzia jak Google Analytics i Click Tracking.

Call back widget

W ostatnim czasie coraz częściej na stronach można zauważyć widet, który zawiera treść: „Zostaw swój numer, a oddzwonimy do Ciebie w 28 sekund!”. Kusząca propozycja, prawda? Call back widget to nic innego jak wtyczka do zainstalowania na stronie, która umożliwia wstępnie zainteresowanemu klientowi pozostawienie swojego numeru telefonu. Przykładowym narzędziem tego typu jest CallPage, który generuje miesięcznie 700 000 połączeń, a widget jest widoczny dla niemal 3,5 mln osób. Szacuje się, że call back umożliwia wygenerowanie nawet 2 razy więcej leadów w stosunku do innych metod. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie, ale wydaje się być szansą dla wielu firm. Umożliwia bardzo szybki kontakt z potencjalnym klientem, co jest niezwykle ważne znając statystyki mówiące o tym, że w 70% przypadków klienta pozyska ta firma, która na zapytanie odpowie jako pierwsza.

Social media

Oczywiście w kontekście leadów sprzedażowych nie można nie wspomnieć o mediach społecznościowych. Wybór platform jest spory. Do najpopularniejszych jednak należą Facebook, Instagram, Pinterest i Linkedln. Kampania w Social Media niezależnie od rodzaju platformy wymaga przygotowania. Należy ustalić do jakiej grupy docelowej firma chce dotrzeć, jakiego typu posty przyciągną klientów i z jaką częstotliwością najlepiej działać. Nawet jeśli firma nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży na Facebooku, bycie aktywnym w mediach społecznościowych pozwala na budowanie świadomości marki oraz budowanie wizerunku, co również ma istotny wpływ na sprzedaż produktów.

Każdej firmie zależy na rozwoju, a do tego niezbędni są klienci. W artykule przedstawiono tylko przykłady jak można pozyskiwać leady, jednak już to daje pogląd jak wiele działań w Internecie muszą podejmować firmy, by osiągnąć sukces. Co niezwykle istotne, nigdy jedno narzędzie nie jest wystarczające. W kwestii pozyskiwania leadów sprzedażowych wymagane jest podejście kompleksowe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *