Strona one page – czy to zawsze dobry wybór?

strona one page

 

Jakie cechy posiada idealna strona internetowa? Z perspektywy użytkownika powinna być przejrzysta, intuicyjna i czytelna. Koniecznością jest także responsywność strony, dzięki której strona wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach, zarówno na mobilu, jak i desktopie. Dla właściciela witryny najważniejszą sprawą jest to, czy dociera ona do szerokiego grona odbiorców, a więc zależy mu na skutecznym pozycjonowaniu. W ostatnim czasie modne stają się strony one page. Czy spełniają one wszystkie powyższe kryteria? Zapraszamy do artykułu w którym wyjaśniamy czym jest strona one page oraz przedstawiamy jej wady i zalety.

Czym jest strona one page?

Główną cechą charakterystyczną strony pojedynczej to brak podstron. Strona posiada menu, ale działa na zasadzie przewijania widoku, a nie otwierania podstron pod innymi adresami, jak w przypadku tradycyjnych rozwiązań. One page to w zasadzie jedna karta, podzielona na sekcje. Po kliknięciu w wybraną pozycję w menu użytkownik jest kierowany do interesującej go treści, ale tylko w ramach ten jednej strony. Użytkownik do danej sekcji może przejść na dwa sposoby. Przykładowo, jeśli potencjalny klient poszukuje dokładnego adresu firmy może kliknąć w zakładkę kontakt znajdującą się w menu lub scrollować stronę na sam dół, ponieważ tam zwykle znajdują się dane kontaktowe firm.

Na stronę internetową w formie one page najczęściej decydują się firmy, które potrzebują strony wizytówkowej z podstawowymi informacjami o działalności oraz te o dość wąskiej specjalizacji.

Strona one page – zalety

Z perspektywy użytkownika strony one page zawierają w zasadzie wszystkie cechy, które powinna posiadać strona idealna. Jej budowa jest prosta i przejrzysta. Użytkownik wchodząc na stronę bardzo szybko może odnaleźć interesujące go treści. Nie traci czasu na przeglądanie licznych podstron. Struktura strony jest maksymalnie czytelna.

One page website zostały stworzone, aby ułatwić przeglądanie stron użytkownikom na urządzeniach mobilnych. Często tradycyjne strony z licznymi podstronami są bardzo kłopotliwe dla osób przeglądających je na smartfonach, czy tabletach. Ważne są także kwestie estetyczne. Bardzo często strony one page kojarzone są z oryginalnymi animacjami oraz dużymi obrazami, dzięki czemu są przyjemne w odbiorze. Wymagają one też mniejszych nakładów finansowych na programowanie niż rozbudowane serwisy.

Strona one page – wady

Pojedyncze strony one page pomimo swoich licznych zalet nie sprawdzą się we wszystkich przypadkach. Zdecydowanie nie warto tworzyć takich stron na potrzeby firm, które posiadają rozbudowaną ofertę, ale będą dobrą opcją dla branż z wąską specjalizacją. One page sprawdzi się w przypadku strony dla mechanika samochodowego, ale także jako strona promocyjna filmu, czy aplikacji.

Kolejną kwestią jest pozycjonowanie. Okazuje się, że tradycyjne strony zdecydowanie łatwiej wypozycjonować. Dlatego już na początku procesu tworzenia strony należy zadbać o jej prawidłowe programowanie z uwzględnieniem elementów, które będą pomocne przy SEO. Problemy z pozycjonowaniem wiążą się m.in. z małą ilością tekstu na stronie. Trudniej jest je rozbudować o treść, które mogłyby zawierać słowa  kluczowe. Pewne ograniczenia występują także jeśli chodzi o rozbudowanie stron o dodatkowe elementy, dlatego warto trzymać się zasady „mało, ale ciekawie”.

Pojedyncze strony typu one page to dobre rozwiązanie o przejrzystym i czytelnym układzie w przypadku których nie ma problemu z responsywnością. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne dla wszystkich. Jeśli prowadzisz biznes i nie wiesz, czy powinieneś stworzyć tradycyjną stronę, czy może wystarczy strona one page skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *