Szybkość ładowania się stron internetowych – czy ma znaczenie?

jak szybkość strony wpływa na pozycjonowanie

 

Co najbardziej irytuje użytkowników wchodzących na wybraną stronę internetową? Oczekiwanie na załadowanie się jej treści. Wie o tym każdy użytkownik i powinien być tego świadomy każdy właściciel danej witryny. O których stronach można powiedzieć, że działają szybko i co na tym zyskują? Zapraszamy do lektury.

Kiedy mówimy o szybko ładującej się stronie?

Dane przedstawione przez Google pokazują, że średni czas ładowania się stron na świecie wynosi 15 sekund. Oczywiście nie ten wynik należy naśladować, ponieważ wykazano, że jeśli strona ładuje się więcej niż 3 sekundy to aż 53% użytkowników rezygnuje z jej przeglądania. Symulacje przeprowadzone przez Google pokazały jednoznacznie, że zwiększenie czasu wczytywania strony mobilnej z 1 sekundy do 6 sekund spowodowało wzrost prawdopodobieństwa odrzucenia aż o 106%. Przyjmuje się więc, że nieprzekraczanie 3 sekund jest najlepszą praktyką do której należy dążyć.

Na co wpływa lepsza prędkość ładowania się stron internetowych?

Zadowolony klient

Po pierwsze szybko załadowana strona oznacza zadowolonego klienta. Użytkownicy obecnie są coraz bardziej wymagający. Szybkość ładowania się stron jest kluczowy w przypadku osób korzystających z urządzeń mobilnych. Trzeba o tym pamiętać, ponieważ według danych na 2018 rok, aż 52% osób przegląda strony na smartfonach. Laptopy osiągają w tym zestawieniu 43%!. Około 69% użytkowników swoją ścieżkę zakupową rozpoczyna właśnie na urządzeniach mobilnych.

Zadowolony klient, który nie zostanie zniechęcony długim czasem oczekiwania na wyświetlenie się zawartości strony to klient, który zostanie z nami na dłużej. Osiągniemy niższy współczynnik porzuconych koszyków, a także niższy współczynnik odrzuceń. Nawet jeśli klient w tym momencie zrezygnuje z zakupów jest duża szansa, że do nas  wróci i stanie się klientem lojalnym.

Wpływ na pozycjonowanie

Nie do końca wiadomo jak działają algorytmy Googla, które decydują o pozycjach stron w wyszukiwarce. Jednak nie ukrywa się faktu, że prędkość wczytywania stron jest istotnym elementem mający pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Do niedawna prędkość wczytywania stron była wyliczana przez Google tylko na tradycyjnych (desktopowych) wersjach stron. W kwietniu 2018 roku Google ogłosiło wdrażanie nowego sposobu indeksowania stron „Mobile-first indexing”, dlatego obecnie konieczne jest dbanie także o szybkość strony mobilnej.

Mniejsze koszty oraz większa skuteczność kampanii reklamowych AdWords

Poprawa szybkości ładowania strony jest jednym z elementów, który wpływa na Wynik Jakości. Jest on brany pod uwagę w mechanizmach reklamowych w Google AdWords. Google bierze pod uwagę długość ładowania się danej strony i uważa, ze jeśli strona główna ładuje się zbyt długo to potencjalny klient klikający w reklamę prawdopodobnie bardzo szybko opuści stronę. Taka sytuacja nie jest pożądana, ponieważ dana strona wypada znacznie gorzej niż konkurencja. Wpływa to na to, że sama reklama będzie bardziej kosztowna i oczywiście mniej skuteczna. Dlatego kampanie AdWords bezwzględnie wymagają szybkiej strony internetowej.

Powyższy artykuł nie wyczerpuje w pełni tematu, ponieważ nie podjęliśmy choćby kwestii co może wpływać na zwiększenie czasu ładowania się strony oraz jakimi narzędziami możemy ją badać. Tym zajmiemy się w kolejnym naszym artykule. Podsumowaniem dzisiejszego tekstu jest z pewnością informacja, że nawet bardzo ciekawa treść zaprezentowana w maksymalnie przystępnej treści, przyciągające uwagę nagłówki oraz przemyślany design strony nie wystarczy, aby osiągać wysoki poziom konwersji oraz skuteczne pozycjonowanie.

Źródła:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *