Jak wybrać skuteczną firmę pozycjonującą?

Pozycjonowanie stron internetowych jest dość specyficzną usługą, gdyż na ranking strony w Google wpływa wiele czynników. SEO – skrót od  Search Engine Optimilizing, polega na podnoszeniu pozycji naszej strony w wyszukiwarce, pod wskazane słowa kluczowe. Optymalizacji poddawane są elementy budowy strony, a także zamieszczone na niej treści,celem tych działań jest uczynienie strony bardziej widoczną oraz czytelną dla robotów wyszukiwarek.

Poniżej przedstawiamy kilka rad, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze firmy, której powierzymy SEO naszej strony.

Dobór słów kluczowych

Nie wyrażaj zgody na to, aby firma pozycjonująca sama wybrała słowa kluczowe. To Ty sam wiesz najlepiej, na sprzedaży których usług i towarów zależy Ci w największym stopniu. Najlepszym rozwiązaniem jest wspólne ustalenie fraz pod pozycjonowanie, z uwzględnieniem wszystkich ważnych czynników. Przedstawiciel agencji interaktywnej, powinien dokonać analizy skuteczności wytypowanych słów kluczowych i wybrać te, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Jeśli sytuacja odbiega od tej opisanej, radzimy wybrać usługi innej firmy.

Zakres działań

Pisaliśmy już, że SEO jest procesem złożonym, na który wpływa wiele czynników, a poprawny proces pozycjonowania strony wymaga wielu działań. Zwróćmy wiec uwagę, czy wybrana przez nasz firma oferuje rozbudowany zakres działań. Pamiętajmy, że oprócz ustawienia tytułów i opisów podstron, należy oznaczyć także meta dane, które są bardzo ważne dla Google przy interpretacji treści witryny. Nie powinniśmy także pomijać dostosowania strony do urządzeń mobilnych, z których korzysta coraz większa ilość osób.

Informacje

Każda branża ma swój własny slang, hasła, którymi posługują się pracownicy firmy będąc w swoim gronie. To, co dla nas jest całkiem zrozumiałe, dla klientów wydaje się zupełną abstrakcją. Przedstawiciel agencji pozycjonującej, powinien potrafić wyjaśnić w prostych słowach, czym się zajmuje, jakie działania z zakresu optymalizacji podejmuje, na czym one polegają i jaki jest ich cel. Proces optymalizacji, prowadzący do zwiększenia ilości wyszukiwań jest długotrwały, nic nie dzieje się tutaj z dnia na dzień, o czym także powinniśmy zostać poinformowani na rozmowie.

Sprawdź opinie i referencje

Kontakt z klientami agencji SEO, zdecydowanie ułatwia podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy. Zwykle na stronach firmowych umieszczane są poprzednie realizacje, gdzie łatwo możemy znaleźć namiary na osoby, które skorzystały z proponowanych przez agencję usług. Jeśli nie znajdziemy takiej informacji, zapytajmy o nie osobę, z którą rozmawiamy na temat pozycjonowania naszej strony. Dane takie nie powinny stanowić żadnej tajemnicy, jednak jeśli mamy problem z ich uzyskaniem, powinno to być dla nas sygnałem ostrzegawczym, nawołującym do wybrania innej firmy pozycjonującej.

Cena

Jeśli potencjalny klient, pyta nas na samym początku rozmowy o rabat, to odpowiadamy zwykle, że jest to stolica Maroka. 🙂 To oczywiście dla rozluźnienia atmosfery, bo w każdym biznesie da się negocjować. Jednak przestrzegamy przed wyborem firm pozycjonujących, które reklamują się hasłami „ pozycjonowanie już za kilka złotych miesięcznie”. Wymagania Google dotyczące podnoszenia rankingu pozycji są spore, często wymagają dużych nakładów finansowych, a do tego dochodzi sprzęt i płaca dla osoby wykonującej dane zlecenie. Warto zastanowić się zatem, czy naprawdę realne jest wypozycjonowanie strony swojej firmy, za tak niską kwotę?

Liczymy, że przedstawione przez nas informację będą pomocne przy wyborze oferty na pozycjonowanie Twojej strony. Jeśli chcesz, aby Twoją stroną zajęli się profesjonaliści, dla których pozycjonowanie nie ma tajemnic zachęcamy do podjęcia współpracy z WEB Spectrum.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *